äääärrgggghhhhh! Mun kone ei salli ponnahdusikkunoita, siispä annoin luvan sallia tilapäisesti ja paluu takaisin, kun yritin esikatsella teki sen että mun  koko kirjoitus oli hävinnyt.... nyt siis uusiksi! Toisella kerralla mä suljin koko sivun vahingossa, ihan itse. Kolmaskerta toden sanoo!

Tämä kakku oli suunnitteilla ja tarkoitus tehdä synttäripöytään. Ja sinnehän se sitten tulikin, mutkan kautta :) Eli ohje on
ENT-TUlta. Mutta hän olikin poistanut sen blogistaan. Niinpä hän sitten kirjoitti sen minulle kommentteihin tänne.

MYSLIKAKKU



2,5 dl vehnäjauhoja
2,5 dl mysliä (mulla omena-kanelimuromysliä)
1 dl makeaa kaakaojauhetta
1 tl soodaa
1 tl leivinjauhetta
1 dl sokeria
2 kananmunaa
1 dl siirappia
(tai 2 dl sokeria)
2 dl kermaa tai jugurttia (mulla manskikkajugurttia)
100 g voisulaa

Mittaa ainekset kulhoon luetellussa järjestyksessä. Sekoita taikina tasaiseksi, kaada n. 1,5 litran kakkuvuokaan, paista 175 asteessa n. tunti.


Kuorrutteena on DaCapo konvehteja ja nokare voita. Ja strösseliä päälle kuten kuvasta näkyy.