Kiirettä pitänyt, ei vaan olen rentoutunut enkä heti sännännyt koneelle lisäämään. Tässä siis eilisistä vappu munkeista. Olen hätäinen ihminen ja hiivalla nostattaminen ei aina ole mun juttu. Olen jo useampana vuonna tehnyt munkkeja munkkirasva paketin kyljestä, niin nytkin.

1518378.jpg

Pikamunkit

3 1/2 dl vehnäjauhoja

1/2 dl sokeria

1 1/2 tl leivinjauhetta

1 tl kardemummaa

1/2 tl suolaa

1 1/2 dl maitoa

1 muna

3 rkl juoksevaa rypsiöljyvalmistetta

Uppopaistamiseen paketti munkinpaistorasvaa

Laita munkinpaistorasva kuumenemaan paksupohjaiseen kattilaan.

Mittaa kuivat aineet kulhoon, lisää maito, muna ja juokseva rypsiöljyvalmiste. Sekoita tasaiseksi.

Nosta taikinasta nokareita kahdella lusikalle ja uppopaista. Nosta kypsä munkki talouspaperille hetkeksi. Pyörittele sokerissa.

Mä tykkään kun munkit ei ole tasaisen kauniita rinkuloita, nuo "röpölöt" on sitä parasta!