Omenat makaavat nurmikolla,
Yksinäisinä he huutavat auttamaan,
enkö kelpaa kenellekkään?

Mun omenoille on käynyt vähän näin. Eilen aamulla pelastin muutaman yksilön ja tein pikaisen piirakan. Nappasin Mimmiltä ohjeen, jota sitten hieman muokkaisin omiin tarveaineisiini sopivaksi.

Jotenkin vaan aikani on kadonnut johonkin. Onko kukaan nähnyt sitä? Täytyy myöntää etten edes muista koska olen viimeksi siivonnut oikein kunnolla. Jos vaikka sitten lauantaina, jolloin on pitästä aikaa ihan oikea vapaapäivä ja olen kotona! 

Helppo omenapiirakka

1 tlk (200 g) kermaviiliä (laitoin samanverran VANILJAJUGURTTIA)

2 dl sokeria

2 kananmunaa

5 dl vehnäjauhoja

1 tl soodaa

1½ dl juoksevaa margariinia (mä käytin voisulaa)

Pinnalle:

4-6 isoa omenaa ( Mun on aika pieniä, enkä edes laskenu, montako laitoin)

sokeria ( laitoin vain ½ dl)

kanelia ( laitoin n. 2 tl)

Sekoita kulhossa kermaviili, sokeri, munat, vehnäjauho-soodaseos ja margariini.

Levitä taikina leivinpaperilla vuorattuun uunipannuun. Viipaloi päälle kuorittuja omenoita ja ripottele pinnalle sokeria ja kanelia. Paista 200 asteessa, uunin toiseksi alimmalla tasolla noin 20 minuuttia.

Minä tein piirakan hieman pienemmälle pellille. Näin pohjasta sain hieman paksumman. Söimme tätä IKEA Foodin vaniljakastikkeella, ihan hyvä ostos, sanoisin.