Rakkaudesta Ruokaan Vilijaana oli tehnyt mitä ihanaisemman näköistä Bostonia. Mä tartuin ohjeeseen heti, eli tämä pulla on tehty jo monta viikkoa sitten. Ihanaa! Mulla vaan ei ollu valkosuklaata kaapissa kuin 2 riviä, joten suklaan osuus jäi kovin vähäiseksi, mutta ei haitannu. Minä, äidin vieraat, ja lapseni olivat myytyjä tämän makuun.

Mulla keskimmäinen kierre uunissa vaan nousi ja nousi, pelkäsin jo että miten hassun näköinen bostonistani oikeen tuleekaan. Mutta onneksi se kuitenkin laski hieman uunista ulos tullessaan. Koska mulla ei ollu sitä valkosuklaata laitoin mantelirouhetta ja raesokeria päälle, voideltuani munalla, ennen uuniin menoa.

2 dl  punaista maitoa

25g hiivaa

1 dl sokeria

1 rkl kardemummaa

ripaus suolaa

1 muna

vehnäjauhoja

100 g voita sulatettuna

omenasosetta

1 levy pandan valkosuklaata

 

Lämmitä maito ja anna hiivan liueta siihen,sekoittaen.Lisää sokeri,kardemumma,suola ja kanamuna.Vatkaa joukkoon jauhoja ja sulatettu voi.Lisää jauhoja niin,että saat kimmoisan,pehmeän ,kulhon reunoilta irtoavan taikinan.Kohota lämpimässä paikassa leivinliinan alla.Kaulitse taikina suorakaiteen muotoon.Levitä taikinalle hieman voita(voi jättää poiskin, minä jätin pois) omenasosetta ja rouhittua valkosuklaata.Kääri rullalle ja leikkaa muutaman sentin paksuisiksi viipaleiksi.Nostele viipaleet irtopohjavuokaan ja kohota lämpimässä.Voitele kanamunalla ja ripottele päälle raesokeria.Paista 175-200 asteessa,alatasolla tunnin verran.Koristele jäähtyneenä valkosuklaarouheella.