... mä en siis oikeen ole mikään voikkarikakkujen suuri tekijä. Mutta koska pyyntöjä on tullut, joista kohteliaasti olen ennen kieltäytynyt, niin pakkohan mun on sekin puoli opetella, ja niinpä sitten tartuin tähän pyyntöön ja tein. Otan myös rohkean askeleen ja uskaltaudun laittamaan sen tänne.

Ulla Svenskin ohjeita kirjasta Unelmakakut, seurasin hyvinkin tarkkaan enkä säveltänyt, paitsi koristelussa.

Kakku on kinkkuinen, kahdella erilaisella täytteellä. Ohje siis löytyy Unelmakakut kirjasta sivulta 200. Mielestäni kuitenkin päälliskuorrutusta oli liian vähän, siihen lisäsin majonnesia koska sulatejuustoa ei enempää ollut.

Koristelussakaan en todellakaan osannut tehdä muunlaista koristelua, vaatii siis hieman hiomista nää mun jutut. Ihastelen usein esimerkiksi Katin koti ja keittiön voileipäkakkujen koristelua. Linkkinä tässä nyt yhteen minua erityisesti miellyttäneeseen. Pakko laittaa vielä toinenkin linkki. Jälkimmäisessä tykkään erityisesti siitä miten pelkistetty kakku on, ja ajatelkaa miten helppo tuosta on leikata sopiva pala itselleen.

Ehkä minäkin joskus sitten alan hallitsemaan tätäkin hommaa. Nyt vaan täytyy tehdä mahdolisuuksia opetella.