Näitä on tullut tehtyä ennenkin, mutta päivitämpä siltin muistin virkistykseksi. Täältä löydät mun edelliset, joissa kinkkua sisässä.Ja Makunautintoja Mimmin keittiöstä löytyy tuo loistava ohje näiden tekemiseen.

Tässä ohjetta rahkavoitaikinaan, jonka tekeminen ei ole lainkaan niin vaikeaa ja hankalaa kuinka olen kuvitellut. Taikinan tein eilen odottamaan jääkaappiin tätä päivää. Ohje suoraan Mimmjiltä. Tein kaksinkertaisena.

Rahkavoitaina

(20 - 25 hyrrään)

250 g margariinia tai voita (mulla on tietenkin voita, mistäs muustakaan minä osaisin leipoa)

250 g vehnäjauhoja ( laitoin Mimmin vinkistä hieman enemmän)

1 tl leivinjauhetta

250 g maitorahkaa

- nypi jauhot, leivinjauhe ja rasva ryynimäiseksi seokseksi

- lisää rahka ja sekoita tasaiseksi taikinaksi ja laita taikina kovettumaan kylmään muutamaksi tunniksi tai esim yön yli ( periaatteessa taikinan voi käyttää heti, mutta kovettumisen jälkeen sitä on helpompi käsitellä/kaulita...)

Välissä mulla on (siis kaksinkertaiseen annokseen nämä):

700g sika-nautajauhelihaa paistettuna.
1 sipuli silputtuna
1 makea suippopaprika

400g juustoraastetta välissä sekä päällä.

Mimmin linkistä voit lukea tarkemmat teko ohjeet. Paista 200 astetta jn. 15 minuuttia.

TOIVOTAAN ETTÄ MAISTUI MUILLEKKIN EIKÄ VAAN MULLE.